Kdo by chtěl platit špatného revizního technika VTZ?

Je to pořád dokolečka dokola, stále stejné dotazy: proč udělá Franta revizi levněji než Standa, proč si Tonda nezodpovídá za provedenou revizi, když má kulaté razítko, že mi říkal Pepa, že Lojza má razítko hranaté a to není tak hodnotné jako šišaté, proč je revizní zpráva od Honzy nedostatečná, když dělá revize už 40 let, proč Vilda měří odpor vodiče a Eda nezapisuje výsledky naměřených hodnot, a spousta dalších PROČ, PROČ A PROČ.

 

Proto se kolega Valta obrátil na dotčené státní orgány (SUIP, GŘ HZS, TIČR a ČOI) se žádostí o poskytnutí informací s následujícím textem:

Hezký den,
obracím se na Vás se žádostí o poskytnutí informací k problematice, která se mě, jakožto revizního technika E2/A bezprostředně týká.
Při práci pro klienty se často setkávám s výsledky "práce" ostatních revizních techniků, kteří vesele, jako na běžícím páse, vydávají paskvily za pravé revizní zprávy. Tyto paskvily neobsahují výsledky prohlídky, zkoušky chodem nebo i základní měření.
Tato ?práce? je pak klientovi předkládána jako revizní zpráva za výrazně nižší cenu než od jakéhokoli poctivého revizního technika, který by za takovou cenu neměl šanci pokrýt ani své marginální náklady, natož pak potřeby rodiny, protože jemu provedení a vypracování opravdové revize trvá samozřejmě několikanásobně déle a tím pádem bude vždy dražší než levný ?revizní technik?, který odevzdá protokol i s fakturou ještě týž den, jen aby mohl pokračovat ve své cestě kvantity.
Jsem osoba odborně způsobilá v prevenci rizik (dle z. č. 309/2006 Sb., v PZ) a požární ochraně (z. č. 133/1985 Sb., v PZ) a považuji existenci takových revizních techniků za přímé ohrožení úrovně bezpečnosti vyhrazených technických zařízení v ČR a systém, vzhledem k nulové zpětné vazbě ze strany odpovědných státních orgánů k práci revizních techniků, za naprosto nefunkční.
Mám tedy na Vás několik dotazů, na které potřebuji znát odpověď, abych si mohl udělat obrázek o reálné situaci bez spekulací:

  1. Kolik revizních techniků jste od roku 2000 do tohoto data zkontrolovali?
  2. S kolika revizními techniky bylo od roku 2000 do tohoto data zahájeno správní řízení?
  3. Kolika revizním technikům bylo od roku 2000 do tohoto data odebráno osvědčení/oprávnění?
  4. Kolik kontrol revizních techniků bylo od roku 2000 do tohoto data provedeno na základě upozornění od občanů?
  5. Kolik kontrol bylo od roku 2000 do tohoto data provedeno na základě Vašeho vlastního plánu kontrol?
  6. Kolika kontrolovaným revizním technikům/provozovatelům byla od roku 2000 do tohoto data uložena pokuta za chybně provedenou revizi elektro?
  7. Kolik je v ČR na vašem úřadu odborníků v oblasti elektro, aby byli schopní relevantně posoudit správnost provedené revize a vypracované revizní zprávy (například soudních znalců)?
  8. Jak kontroluje váš úřad odbornou způsobilost osob s nižší elektrokvalifikací §5,6,7,8?

Děkuji a jsem s pozdravem.

 

Na který dostal následující odpověď:

Stanovisko SUIP 1/4

Stanovisko SUIP 1/4

Stanovisko SUIP 2/4

Stanovisko SUIP 2/4

Stanovisko SUIP 3/4

Stanovisko SUIP 3/4

Stanovisko SUIP 4/4

Stanovisko SUIP 4/4

Suma sumárum, v ČR vlastně nikdo za úroveň BOZP u VTZ (potažmo elektro) nezodpovídá. TIČR provede zkoušku s odkazem na provedení kontrolní činnosti u OIP, HZS odborníky nemají a kontrolují úroveň pouze formálně, ČOI podstoupila dotaz SUIP, a SUIP nemá dostatečný počet odborníků, kteří by úroveň kontrolovali a hlavně odebírali osvědčení. No co, vždyť lidský život a zdraví nemá u nás žádnou cenu. Ale peníze, ty jsou důležité, hlavně nevydat ani korunu zbytečně! K čemu platit za BOZP a PO, když můžeme peníze utopit na různých pompézních oslavách, za zcela zbytečná školení financovaná EU nebo za audity kdečeho, které stejně nemají žádný praktický význam.

 

PROTO SI VÁM DOVOLUJEME V RÁMCI ZKVALITNĚNÍ BOZP A PO PŘEDLOŽIT NAŠI NABÍDKU:

Pokud nám zašlete (v nějaké čitelné podobě) revizní zprávu elektro nebo jiného VTZ od vašeho revizního technika, vyhodnotíme ji a výsledkem bude "vysvědčení" jako ve škole. Každý legislativní požadavek bude mít přidělenu známku (1-5)?, no a vy budete vědět, jak na tom jste.
Pokud vás naše nabídka zaujala, obraťte se na nás přes náš kontaktní formulář v levé části stránek.
Těšíme se na vás, máme vás totiž rádi.

11 komentářů ke článku “Kdo by chtěl platit špatného revizního technika VTZ?”

  1. Rouha Antonín napsal:

    Dobrý den.
    S přítelkyní jsme si nechali od f. Malina instalovat ftv. Revizní technik zjistil dvě chyby, utržené hlava sroubu u Backupu a špatný proudový chránič nabíječe elekrovozidla. Přesto vystavil revizní zprávu kde toto není uvedeno. Zatím jsme ftv neprevzali a čekáme na odstranění závad. Můžeme postupovat i nějak proti reviznimu technikou. Děkuji za odpověď.

    • Ing. Miroslav VALTA, Ph.D., MBA napsal:

      Hezký den,
      jde o to, zda vůbec byla závada závadou proti právním a ostatním předpisům nebo zda to bylo jen doporučení mimo řeč, protože „špatný proudový chránič“ na nabíječce by se měl projevit v revizní zprávě, nicméně toto mohla být jen oborová legenda, které revizní technik uvěřil a nedokázal ji nešířit, ale do RZ ji nenapsal. V tomto případě je tedy otázkou, jaký je faktický stav a zda si vůbec máte na co stěžovat, protože samozřejmě každý se může obrátit na SUIP v případě nekvalitní práce revizního technika.

      –MV–

  2. Jakub napsal:

    Dobrý den mám problem.Dělali jsme novou elektriku na baráku navyšovali jsme jističe.Elektrikář přijel vše zapojil dohodil nám revizáka pana Kocourka ten udělal revizi vše v pořádku za 30 min kontroly dostal 2000,-.poté jsme odeslali revizi na ČEZ a navýšili zálohy poté prijeli z Čezu to zaplombovat za další dva dny přijela firma která nám zjistila černý odběr.Volal jsem elektrikářovi ten přijel a přiznal se že to špatně zapojil pan Kocourek mu volal když tam byl protože už o tom vedel a elektrikar mu řekl ze je to špatně připojeny.Do telefonu řekl pan Kocourek revizák to je v prdeli.Kdyz jsem mu odpoledne volal co s tím budem dělat vše zapřel ze bylo vse v pořádku mam někde dovolání? elektrikar řekl ze to pohnojil a revizak je v pohode to snad mu nemůže projít můžu na něj někde podat stížnost?

    • Ing. Miroslav VALTA, Ph.D., MBA napsal:

      Hezký den,
      můžete obrátit na policii s trestním oznámením nebo na soud s občanskoprávní žalobou o náhradu škody, která Vám vznikla případnou nedbalostí RT.

      Přeji pěkný zbytek dne a ať se Vám podaří dosáhnout spravedlnosti.

      S pozdravem Miroslav Valta

  3. Petr napsal:

    Revizni technik Štyks Roman.Tylov Lomnice č.p.407.Dělal nám revizi el.rozvodu,také z práci.Škoda kterou nám způsobil jsme reklamovaly,ale bylo nám řečeno,že žádnou revizni zprávu nevydal,tak škodu platit nebude.Samozřejmě účet za inkasované peníze nedal.Revizni zprávu z razítkem máme.Jak máme postupovat dál.Děkuji.

    • Ing. Miroslav VALTA, Ph.D., MBA napsal:

      Hezký den přeji,
      pokud máte v ruce revizní zprávu opatřenou podpisem a evidenčním číslem revizního technika, je otázkou, zda tato zpráva je na tu část elektroinstalace, která byla vadná. Pokud ano, máte možnost obrátit se na OIP, který má pravomoc odebrat reviznímu technikovi oprávnění. Dále se můžete obrátit na soud s občanskoprávní žalobou o náhradu škody, která vznikla případnou nedbalostí.

      Přeji pěkný zbytek dne a ať se Vám podaří dosáhnout spravedlnosti.

      S pozdravem Miroslav Valta

  4. Zpráva z chatu napsal:

    Dobrý den, koupila jsem dům s revizní zprávou, která tvrdí, že je vše v pořádku,ale nefunguje zásuvka v kuchyni, a kryt na jističích je přilepený lepící páskou. Zajímá mne, jak mohl revizní technik vydat zprávu, kde píše, že závady byly odstraněny, když tam ani nebyl to zkontrolovat (v uvedené době jsem již v domě bydlela). Je možné někde podat stížnost na práci revizního technika? Díky za odpověď

    • Ing. Bc. Miroslav VALTA, MBA napsal:

      Hezký den,
      s Vámi popisovaným problémem se bohužel pravidelně setkáváme při naší znalecké praxi a pokud se lidé budou více brábit nekvalitní práci revizních techniků, dojde k pročištění trhu od podvodníků, kteří kazí dobré jméno oboru. Na základě popsaného problému doporučuji zaslat podnět ke kontrole konkrétního revizního technika prostřednictvím tohoto odkazu
      Pokud budete potřebovat cokoli dopřesnit, nabízíme konzultaci zdarma.

      Přeji pěkný zbytek dne a ať vše dobře dopadne.

      S úctou Miroslav VALTA

  5. J.Syrový napsal:

    Komentář z jiné strany:

    To, co je zde popsáno je bohužel z většiny pravda, ovšem zapoměli jste především na majitele menších firem, kteří většinou toto vše chápou bohužel spíše pouze jako nutné zlo, za které musí alespoň něco málo zaplatit, a z toho stav BOZP a PO plyne. Oni totiž musí především vyrábět a zajišťovat zakázky, aby měli pro své zaměstnance na výplaty, ne se hrabat v dalších a dalších papírech, které se dělají hlavně – přiznejme si – pro kontroly OIP, př. HZS, ISO, KHS ad. Kdo z nás zná všechy novely, změny norem, kterých je v průměru jen pro BOZP 10 -15 měsíčně?
    Nakone v jednoduchosti je síla, ale toho se tady nedočkáme, proto se ani nelze dnešnímu mnohdy neutěšenému stavu divit.
    A úplně nakonec, zeptejte se majitelů firem, jestli vůbec někdy četli dokumentaci BOZP/PO, př. revizní zprávy (a vědí tedy. o závadách, které se mají odstranit, nebo zda vědí, že výsledek rev. zprávy je: Zařízení není schopné bezpečného provozu )Toto mnohdy zjistí až při kontrole OIP, které jde vždy při kontrole nejvíce víme o co.
    To bylo jen pár postřehů s kterými nemusíte souhlasit.
    J.Syrový.

    • Dr. Ing. Jana MATUROVÁ napsal:

      Dobrý den, pane Syrový, máte naprostou pravdu, že drobní podnikatelé mají v současné době již „naloženo“ tolik zákonných povinností (BOZP, PO, ŽP, energetika, ochrana zdraví…) a nesou takovou finanční zátěž, že některé své závazky prostě nezvládají a ani je nemohou plnit. S podobnými problémy se ale potýkají i firmy střední nebo velké. Máte pravdu i v tom, že vyrábíme papír pro papír, a státní orgány nebo auditoři nás nutí k takové byrokracii, která už přesáhla všechny meze a nemá ani v EU obdoby.
      Správně píšete, že v jednoduchosti je síla, a proto i naše firma zahájila jednání, čili boj, s úřady jako jsou SIUP, GŘ HZS, ČIŽP, auditoři…, na ochranu majitelů firem. Rovněž žádáme, aby byl reálně sjednocen obsah prováděných kontrol a mezi jednotlivými kraji a kontrolními orgány (inspektory) nebyly propastné rozdíly ve výkladu práva a zákonných požadavcích. Například inspektoři z Ústeckého kraje přistupují ke kontrolovanému subjektu objektivně a vyvíjí snahu pomoci zlepšit BOZP, naopak inspektoři v Moravskoslezském kraji mají na kontrolovaný subjekt takové nesmyslné požadavky, že je není schopen splnit ani podnik s celým týmem odborníků. No a jihočeský kraj je specialitou v udělování výchovných pokut za „prohřešky“, nad kterými by v Jihomoravském kraji mávli inspektoři rukou a řešili je jako doporučení. U kontrolní činnosti Středočeského kraje jsem zjistila spoustu odborných pochybení, a Plzeňský kraj doslova šikanuje podnikatele v přeneseném slova smyslu za „čárku nebo tečku“ na konci věty. A to není dobré, podmínky pro podnikání musí být v rámci ČR srovnatelné.
      A teď se dostávám k práci revizních techniků. Vy i já nebo mí kolegové jsme se při naší práci setkali cca v 90% s výstupem z provedené revize zcela nepřijatelným a nezpracovaným podle požadavků platných právních předpisů. A to je další „boj“ naší firmy, abychom pomohli v návrzích pro SUIP, GŘ HZS, TI ČR nastavit přibližně stejnou úroveň všech osob, které si hrdě říkají „oprávněné“. A věřte, že se nám to pomaloučku daří a jsme rádi, že pomáháme chránit podnikatele před lajdáky a zbytečným vynakládáním peněz.
      Musím Vám dát i za pravdu v tom, že mnozí podnikatelé otevřou revizní zprávu až při kontrole OIP nebo HZS a teprve zjišťují výsledek revize. Nestává se to ale u našich klientů, kde pravidelně kontrolujeme provádění revizí a klienta upozorňujeme na povinnost závadu odstranit, a v podstatě ho nutíme k okamžitému řešení. Tak… a to je i naše práce a všech našich kolegů jako OZO v prevenci rizik nebo PO. Čím lepší znalosti budeme mít my, kteří tuto práci vykonáváme jako poslání, tím kvalitněji a jednodušeji můžeme nastavit systém výkonu BOZP, PO a ŽP v našich smluvních firmách.

      Vážený pane Syrový, děkuji Vám za Váš podnětný příspěvek a přeji Vám hodně úspěchů ve Vaší záslužné práci. Jana Maturová

  6. Jindřich Kozelka napsal:

    Děkuji, moc děkuji… to jsem opravdu netušil, jaká je u nás situace… Sám mám spoustu zkušeností hlavně z poslední doby, kdy při výběrových řízeních má hlavní slovo cena. Přesně jak píšete, jen PENÍZE, PENÍZE A PENÍZE. Za chvíli už nebude mít ani kdo slušný služby nabízet, protože bude pracovat v mínusu. Revizáků, bezpečáků a hasičů je mraky, a každý Jouda si myslí, že si koupí zkoušku odbornosti a bude velký odborník a podnikatel. Velmi mě zklamal zákon 309/2006 Sb., který po pěti letech platnosti kvalitu BOZP ani náhodou nezlepšil. Akreditované osoby chrlí za peníze tisíce rádoby odborníků a TI ČR vydává osvědčení zase za peníze, aby přežil. Ale jak pěkně píšete, na ochranu života a zdraví lidí se nehledí. Nějakou revizní zprávu vám pošlu, protože mě velmi zajímá za co platíme a co by nás to v budoucnu mohlo stát. Děkuji Jindřich Kozelka

Přidejte komentář

Nabízené služby

Odborné stanovisko

  • Písemné stanovisko soudního znalce ve Vaší věci.
  • Čas strávený odpovědí na jednoduché otázky od 30 minut.
  • Komplexní problémy na základě vzájemné dohody.
1 750 Kč / 30 min bez DPH
Mám zájem

Videokonference

  • Online konzultace Vaší věci se soudním znalcem.
  • Většinu problémů lze konzultovat do 30 minut.
  • Komplexní problémy na základě vzájemné dohody.
1 250 Kč / 30 min bez DPH
Mám zájem
Využíváme soubory cookies!
Aby náš web fungoval přesně tak, jak má, využíváme soubory cookies, které zpracováváme podle zásad ochrany osobních údajů. Další informace o využití cookies souborů naleznete zde.